8. mars 2021

kl. 11.15: Ny uke er i gang og vi starter dagen med Nelly, Chica, Loco og Queenie som fikk seg en fin liten rusletur på Brannfjell. Jeg var litt spent på hvor langt inn i skogen vi kom til å komme oss, ettersom Nelly var litt treig å få med seg ned til bilen i dag. Heldigvis våknet turgleden litt når vi faktisk kom oss i gang og vi rakk å få oss en fin runde blant trærne.

Dette endte opp med å bli en lettere utfordrende tur for gjengen etter som det var et par barnehager og eller barneskoleklasser som kjempet ute i skogen. Det førte blant annet til mye pølse-vifting blant ungene og det var helt tydelig at hundene hadde fått ferten av leir-maten. Utover det så bar det en smule glatt på de fleste stiene og jeg måtte til tider konsert veldig for å klare å holde balansen.

Likevel en super herlig tur der hundene viste god kontakt og ikke minst impulskontroll i nærheten av små barn med lav og vil pølse føring.

kl. 13.10: Videre så fortsatte dagen med Knut, Killi og Daisy på en nydelig tur i Østmarka.

Det er egentlig ikke så mye å si om den turen her. Hundene var rolig og påkoblet og gikk som smurt fra start til slutt.

Eneste lille hendelsen vi hadde var da vi mot slutten av turen møtte på en irsk setter som løp løs uten eieren sin. Og hadde veldig lyst til å slå følge med oss. Her ville jeg vanligvis forventet en del lyd og bevegelse fra spesielt Daisy og Killi, men det var det ikke noe av her annet enn litt trekking i båndene når de først fikk øye på den ivrige setteren, men jeg fikk hentet de inn uten nå protester.

Takk for en flott dag alle sammen.